ANLÄGGNINGSREGLER

Olsegårdens anläggning består av:

Ridhus på 20x40m och en stor paddock på 30x60m.

VÄLKOMMEN ATT ANVÄNDA ANLÄGGNINGEN PÅ OLSEGÅRDEN OM DU……….

….är medlem i klubben och antingen löser anläggningskort eller betalar per gång.

I medlemsavgiften ingår olycksfallsförsäkring men all vistelse och ridning på anläggningen sker på egen risk!

Info ang avgifter hittar du HÄR

RIDHUSREGLER ALLMÄNT:

• Knacka och invänta svar innan du går in i ridhuset och meddela tydligt när du tänker lämna ridhuset.

• Stäng dörrar och portar försiktigt.

• Tag med så lite täcken och jackor som möjligt in i ridhuset och häng upp det snyggt och prydligt.

• Håll till höger vid möte.

• Ryttare på volten ger alltid företräde åt ryttare som rider på fyrkantsspåret.

• Vill du longera eller tömköra fråga de andra som rider om det går bra. I annat fall förboka anläggningen....

• Longerar du ensam så tänk på att förflytta volten för att minska spårbildning i underlaget.

HOPPNING

• Enstaka hinder får plockas fram ALLA dagar i veckan. Tänk på att placera hindret på ett sådant sätt att övrig friridning kan förekomma.

• Banhoppningsträning får ske alla dagar i veckan men MÅSTE då BOKAS senast två dagar innan.

• Självklart plockar man bort hindrena efter sig direkt efter träning.

• Om du skall träna för en tränare är det önskvärt att du bokar detta så vi får in det i kalendern även om fri ridning kan tillåtas samtidigt. Detta för att slippa "krock" mellan två elever som har varsin tränare.

Dressyr/Markarbete och övrig träning.

Bokning av anläggningen görs till Håkan; 070-239 18 56, helst via sms.

För att alla medlemmar ska ha en chans att uppmärksamma bokningen, så ska det bokas två dagar innan.

SKÖTSELANVISNINGAR PÅ ANLÄGGNINGEN:

• Mocka efter din häst i ridhuset men även utanför.

• Har du longerat, tömkört eller löshoppat så kratta efter dig.

• Hjälp till att kratta spåret ibland. Ingen vill ha vallar utmed kanterna eller i hörnen.

• Var aktsam om allt material.

• Ni som är medhjälpare eller åskådare kan gärna slänga skräp, sopa läktaren eller göra något annat som bidrar till din och andras trivsel på anläggningen.

• Lämna inga saker framme.

• Tänk på att vi har en rökfri anläggning!

Ingen kan göra allt men alla kan göra något!